කොටීකාවත්තේ සමූල ඝාතනය හා ශ්‍රී ලංකා රාජ්‍යයේ අශිෂ්ටත්වය


බෙදුම්වාදය දේශපාලනිකව පරාජය කරනවා වෙනුවට දෙමළ විමුක්ති කොටී සංවිධානය යුදමය වශයෙන් පරාජය කිරීම සදහා ලාංකික සමාජයේ කැමත්ත ලබා ගැනීමට රාජපක්ෂ රෙජීමය දක්ෂ වුණි. වෙනසකට ලක් වූ ලාංකික සමාජ මතය ඊටත් වඩා දක්ෂ ලෙස කළමනාකරණය කරමින් තම පැවත්ම සදහා මහජන මතය නිර්මාණය කර ගැනීමට රෙජීමයට හැකිවී තිබේ. දෙමළ විමුක්ති කොටී සංවිධානය යුදමය වශයෙන් පරාජය කිරීමේ අවශ්‍යතාවත් ඒ මගින් එම සංවිධානය පරාජය කිරීමත් දකුණේ දී සාධාරණීකරණය කළේ කොටී සංවිධානය මිලේඡ ලෙස මනුෂ්‍ය ඝාතනයේ යෙදෙන තිරිසන් සංවිධානයක් යැයි පවසමිනි. එය මනුෂ්‍ය සදාචාරය තුට්ටුවකට මායිම් නොකළ අවි ආයුධ කෙරෙහි පමණක් විශ්වාසය තැබූ අති මිලේඡ එකතුවක් වශයෙන් හංවඩු ගැසීමට දකුණේ සිවිල් චරිත ද පසුබට නොවුණි. ඒ අර්ථයෙන් එම සංවිධානය කිසිදා සාකච්ඡාවකින් “දෙමළ ප්‍රශ්නය” විසදීමට ශ්‍රී ලංකා රාජ්‍ය සමග සම්මුති ගත නොවන බව ඉදුරාම පැවසූහ. රාජ්‍යයේ සාමය සදහා ඉතුරු වී ඇත්තේ මිලේඡයා ඝාතනය කර ” අහිංසකයා” ට ජීවත්වීම සදහා අවස්ථාව සලසා දීම බවට න්‍යායන් සකස් කර තහවුරු කළහ.

එසේ ලද සාමය තුළ දෑ අවුරුද්දකුත් මාස කිහිපයක් ගෙවී ගොස් ඇතත් දැනෙන සාමයක් පෙනෙන මානයක නොමැත. මර්දනයේ අණ පනත් එසේම ක්‍රියාත්මකව පවතී. නො එසේනම් අලුත් සැගවුණ මුහුණුවරකින් ඒවා කළ එළි බසී. ධනේශ්වර ප්‍රජාතන්ත්‍රවාදය තුළ නිදහස අහිමි වන්නේ පීඩිතයන්ට පමණක් වුවත් රාජපක්ෂ රෙජීමයේ සාමකාමී පාලනය තුළ පාලක පංතියට ද ඒ හැටී දැනෙන නිදහසක් නොමැති බව පෙනෙන්නට තිබේ. පළාත් පාලන මැතිවරණයේ තුන්වන වටය පැවති පසුගිය ඔක්තෝබර් අට වැනි සෙනසුරාදා පාලක පන්තියේ කල්ලි දෙකක් අතර වූ ගැටුමකින් මනුෂ්‍ය ඝාතනයන් තුනක් සිදුවීම මේ දේශපාලන යථාර්තය කදිමට පැහැදිලි කරන අවස්ථාවකි.

ගැටුම් මිනිස් සමාජයට අලුත් දෙයක් නොවූවත් ඒ ගැටුම් විසදා ගන්නා ක්‍රමෝපායන් නම් කාලානුරූපව වෙනස් වේ. ශිෂ්ට සම්පන්න සමාජයක් ගැටුම් විසදා ගන්නේ ශිෂ්ටත්වයට ගැලපෙන අයුරිනි. තම පක්ෂයේම ප්‍රතිවාදියාට පහර දී ඔහු බිම වැටුණ පසුව පිට පිට වෙඩි වර්ෂාවක් එල්ල කර අමු අමුවේම මහ මග මරා දැමීම ශිෂ්ට සමාජයක් විසින් පිළිකුලෙන් යුතුව හෙළා දකින සිද්ධියකි. මෙම ඝාතනය හුදු සිද්ධිමය ක්‍රියාවක් නොවී එය රාජ්‍යයේත් ලාංකික සමාජයේත් හෘදය සාක්ෂිය හා තරයේ සම්බන්ධ වූවක් නිසා සුළුකොට තැකිය හැක්කක් නොවේ. ඒ නිසා මෙම ඝාතන සිද්ධිය රාජ්‍යයේත් ශ්‍රී ලාංකික සමාජයේත් හෘදය සාක්ෂිය ප්‍රශ්න කරන්නා වූ අවස්ථාවක් බව නො අනුමානය.

තමන්ට යුදමය වශයෙන් අභියෝග කළ නිසා දෙමළ විමුක්ති කොටී සංවිධානය ලෙයින් හා කදුළින් මර්දනය කළ රාජ්‍යයක් උදාවූවා යැයි පවසන සාම කාලය තුළම කොටී සංවිධානයේ උපක්‍රමය වූ අවි මගින් ගැටුම් විසද ගන්නා ක්‍රමවේදය නැවත පෝෂණය කරන්නේ නම් එය රාජ්‍යයේ සුජාතභාවය පිළිබදව ප්‍රශ්නයක් බව ස්ථිරය. පාර්ලිමේන්තු මන්ත්‍රී දුමින්ද සිල්වා ආරක්ෂක අමාත්‍යංශයේ උපදේශකයෙකි. ඇති වූ ගැටුමේ දී ඝාතනය කර ඇත්තේ ජනාධිපති කාර්ය මණ්ඩලයේ ප්‍රධානියකු වූ හිටපු පාර්ලිමේන්තු මන්ත්‍රීවරයෙකි. ශ්‍රී ලංකා රාජ්‍යයේ ඉහළ තනතුරු දරන පුද්ගලයන් ද ගැටුම් විසදා ගැනීමට යොදා ගන්නේ කොටී සංවිධානයේ උපාය උපක්‍රමම නම් ත්‍රස්තවාදී හංවඩුව ගැසිය යුත්තේ කොටී සංවිධානයට පමණක් නොවේ. එසේම ඒ අර්ථයෙන් සමූල ඝාතනය කළ යුත්තේ කොටී සංවිධානය පමණක්ම නොවේ. ගැටුම් විසදා ගැනීමට ත්‍රස්ත ක්‍රම යොදා ගන්නා සියළු පාර්ශ්වයන්ට ත්‍රස්ත හංවඩුව පොදු විය යුතු අතරම ඔවුන් සමූල ඝාතනය කර “අහිංසකයන්ට” ජීවිත ආරක්ෂාව තහවුරු කිරීම ද පොදු විය යුතුය.

වරක් එක්සත් ජාතික පක්ෂයෙන් මැතිවරණයට තරග කළ දුමින්ද සිල්වා වැඩිම මනාප ලබා බස්නාහිර පළාත් සභාවට තේරී පත් විය. අනතුරුව පක්ෂ මාරුවකින් පසු එක්සත් ජනතා නිදහස් සංධානයෙන් මැතිවරණයට තරග කළ අතර එවරද වැඩිම මනාපයෙන් බස්නාහිර පළාත් සභාවට තේරී පත් වුණි. පසුගිය පාර්ලිමේන්තු මැතිවරණයේ දී ආණ්ඩු පක්ෂයෙන් තරග කර පාර්ලිමේන්තුවට තේරී පත් වූ දුමින්ද සිල්වා වහාම ආරක්ෂක අමාත්‍යංශයේ අධික්ෂණ තනතුරකට පත් වුණි. පාර්ලිමේන්තු මන්ත්‍රී දුමින්ද සිල්වා බාල වයස්කාර ස්ත්‍රී දූෂණ අපරාධ චෝදනා ලැබූවෙක් වන අතර පසුගිය දා ඔහුට එරෙහිව අධිකරණයේ ඇසෙමින් පැවති නඩුවක් නීතිපතිවරයා විසින් ඉල්ලා අස්කර ගැනීම නිසා ආන්දෝලනයක් ඇති වුණි. එසේම ඔහු තහනම් මත්ද්‍රව්‍ය ජාවාරම්කරුවකු බවට ද චෝදනා එල්ල වී තිබේ. සමාජයේ සුජාතාභාවයට හානිවන චෝදනා කොතෙක් ඔහුට එරෙහිව එල්ල වුවත් ප්‍රධාන පක්ෂ දෙකේම අපේක්ෂකත්වය ලබා ගැනීමට ඒවා බාධාවන් නොවීය. වැඩිම මහජන ඡන්දයක් ලබා ගැනීමට ද තම අශිෂ්ටකම බාධාවක් නොවූ අතර අධිකාරියේ තනතුරු වරප්‍රසාද ලබා ගැනීමට ද එමගින් බාධා එල්ල නොවුණි. ලාංකික සමාජයත් රාජ්‍යයේ අධිකාරීත්වයත් දිගින් දිගටම සුජාතභාවය සිදගත් චරිතයන්ට සමාජ වලංගුභාවයක් ලබාදීමත් සමාජ පිළිගැනීමක් ලබාදීමත් මේ සමාජයේත් රාජ්‍යයේත් සදාචාරය හා ශිෂ්ටත්වය පිළිබදව බරපතළ ප්‍රශ්න මතු කරන හැසිරීමක් බව නොකිවයුතුමනාය. ඒ අනුව පැහැදිලි වන්නේ අශිෂ්ටත්වය හා ත්‍රස්තවාදය තමාගේ ප්‍රතිවාදියා මර්දනය කිරීමට යොදා ගන්නා මෙවලමක් මිස ඊට විරුදධවීම පරමාදර්ශීව රකින්නා වූ ශීලයක් බවට පත් කර ගැනීමට ලාංකික සමාජයත් රාජ්‍යයත් පෙළඹී නොමැති බවයි.

ප්‍රචණ්ඩත්වය හා මර්දනය රාජ්‍යයට හිමි ආවේනික ලක්ෂණයක් වුවද ලුම්පන්කරණය වෙමින් රාජ්‍යයේ සුජාතභාවය හා ශිෂ්ටත්වය පිළිබදව රාජ්‍යය බරපතළ ප්‍රශ්න ඇතිකර ගත්තේ 2005 දී රාජපක්ෂ රෙජීමය එහි බලය ලබාගත් පසුවය. මතවාදීමය ලෙස සිංහල බෞද්ධ ස්වෝත්තමවාදී තැන් පෙරළියකට යොමුවෙමින් රාජ්‍යයේ ආකෘතිය වෙනස් කළ පසු එහි ආධිපත්‍යය මුළුමනින්ම වාගේ අත්පත් කර ගත්තේ ආරක්ෂාව හා මාධ්‍යය සම්බන්ධයෙන් වූ රාජ්‍ය ආයතන විසින් ය. එම ආයතනයන් යුද්ධය සම්බන්ධයෙන් ගොඩ නගා ගත් බලය තුළින් සමාජය මත ද ආධිපත්‍යයක් ගොඩනගා ගත් අතර ඒ නිසා සුපිරි වලංගුතාවක් ඊට ලැබුණි. ප්‍රජාතන්ත්‍රවාදය, යහ පැවත්ම, ජාතික එක්සත්කම, අන් මත ඉවසීම හා මානව හිමිකම් වැනි සංකල්පයන්ට ඒ අනුව ලැබුණේ අඩු පිළිගැනීමකි. නො එසේනම් එම සංකල්ප රාජ්‍යයේ පැවත්මට බාධාවක් ලෙස දැක ඒවාට සමාජ අවලංගුභාවයක් ලබාදී ඒවා වෙනුවෙන් කතා කරන්නන් ද්‍රෝහීන් ලෙස හංවඩු ගැසූහ. ආරක්ෂාව සම්බන්ධයෙන් වූ රාජ්‍ය ආයතන අර්ථ දක්වන දේ නිවරුදිම දේ වූ අතර ඒවා ප්‍රශ්න කර අභියෝගයට ලක් කිරීමට ව්‍යවස්ථාදායකයටවත් අවස්ථාවක් නොවීය. ඒ අනුව රාජ්‍යය මුළුමනින්ම ඒකාධිපති ලක්ෂණ වලින් යුක්ත වූ අතර තීන්දු තීරණ ගන්නා වූ මර්මස්ථානයන් හි ආධිපත්‍යය ලූම්පන් සමාජයේ විවිධ පුදගලයන්ගේ ග්‍රහණයට ලක්වුණි. ලූම්පන් සමාජ තීරුවට ශිෂ්ටභාවය හෝ සමාජ සදාචාරය හෝ පිළිබදව බරපතළ හැගීමක් හෝ වගකීමක් හෝ නොමැති නිසා ප්‍රශ්නය තවත් බරපතල වුණි.

ශ්‍රී ලංකා රාජ්‍යයත් ලාංකික සමාජයත් පරමාදර්ශීව පෙනී සිටීන්නේ අශිෂ්ටත්වය වෙනුවෙනි. මේ අනුව කොටී සංවිධානය සමූල ඝාතනය කර ඊට සමාජ වලංගුභාවයක් ලබාගැනීම සදහා ගොඩනැගූ ප්‍රපංචයන් වෙනුවෙන් පෙනී සිටීමට ලාංකික සමාජයට හෝ ශ්‍රී ලංකා රාජ්‍යයට හෝ කිසිම සදාචාරමය සුජාතභාවයක් තවදුරටත් හිමි වන්නේ නැත. දකුණේ සනීප ජීවිත ගත කරමින් රාජ්‍යයේ පැවත්ම වෙනුවෙන් දරදිය අදින නෝනාවරු මහත්වරුන් දැන්වත් තම නිරුවත වසා ගත යුතු බව කොටීකාවත්තේ ඛේදවාචකය බරපතල හැගවීමක් කරයි.

Advertisements

One thought on “කොටීකාවත්තේ සමූල ඝාතනය හා ශ්‍රී ලංකා රාජ්‍යයේ අශිෂ්ටත්වය

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s